Klampenborg-vej topper efter prins Joachim-effekt

Se hvilken villavej, der topper listen over de 50 mest klikkede vejnavne i 2014 med over 100.000 visninger på boligside.

H.K.H. Prins Joachims kommende bolig på Emiliekildevej 19A, Gentofte. Huset set fra vejen. Fold sammen
Læs mere
Foto: Mads Nissen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

De færreste havde nok hørt om Emiliekildevej i Klampenborg, før prins Joachim meldte sin ankomst på vejen med købet af en 35 mio. kroners-villa i september.

Det er ændret nu skriver boligsiden Boliga.dk.

Villavejen i det svimlende dyre kvarter topper nemlig listen over de 50 mest kliksugende veje* i 2014 med over 100.000 visninger af de 14 boligannoncer eller mere end 7.000 visninger i snit.

Mens Klampenborg har nydt godt af prins Joachim-effekten, kan sælgerne på Helgolandsgade på Vesterbro nok takke popstjernen Nik fra duoen Nik & Jay for vejens andenplads på listen.

Niks luksuslejlighed nåede at trække 13.000 nysgerrige til, inden den blev solgt i september for 15.000 kr. mere, end den var udbudt til, og det høje antal besøgende var med til at hive snittet over annoncevisninger på Helgolandsgade op på 4.400.

Listens tredjeplads skyldes ganske givet også tilstedeværelsen af en kendt beboer. Selvom huse i selve København generelt er omgærdet af stor interesse, har det næppe dæmpet kliklysten, at det var statsminister Helle Thorning Schmidts nabo, der satte sit byggeforeningshus til salg i starten af januar.

Næsten 18.000 tog et kig på annoncen, mens de øvrige boligudbud på vejen fik antallet af annoncebesøg op på 31.500 stk., hvilket var nok til at indbringe Kuhlausgade listens tredjeplads.

Kigger man uden for hovedstadsområdet, tyder meget på, at vand og dyre villaer øger kliklysten hos Boliga-brugerne.

I Region Midtjylland er det således Kystvejen i Aarhus, der har trukket flest klik til annoncerne, mens velhaverkvarteret Klostermarken i Aalborg tager topplaceringen i Region Nordjylland og Strandvejen i Køge er nummer ét i Region Sjælland.

Region Sydjyllands mest kliksugende vej er Hunderupvej i Odense, hvor annoncen for Anja Andersens villa har trukket snittet betragteligt op.

Se de mest kliksugende veje:

På landsplan her.

I Region Hovedstaden her.

I Region Midtjylland her.

I Region Sjælland her.

I Region Nordjylland her.

I Region Syddanmark her.

*Statistikken er baseret på de boliger, som har været udbudt til salg i 2014, og hvor mange gange disse er blevet vist på Boliga.dk. Herefter er der udregnet et gennemsnit for de enkelte veje.

Kun veje med minimum fem udbudte boliger i 2014 er med i statistikken.

Læs mere på Boliga.dk.