Kinesisk internetgigant scorer over analytikernes forventninger

Nye forretninger og bedre målrettede online reklamer luner på den kinesiske online-handelsplatform Alibabas resultater, der ender et godt stykke over analytikernes forventning. Samtidig venter internetgiganten en omsætningsvækst i indeværende regnskabsår på over 60 pct.

Nye forretninger og bedre målrettede online reklamer luner på den kinesiske online-handelsplatform Alibabas resultater, der ender et godt stykke over analytikernes forventning. Samtidig venter internetgiganten en omsætningsvækst i indeværende regnskabsår på over 60 pct. Fold sammen
Læs mere
Foto: Aly Song

Det fremgår af Bloomberg News, efter at selskabet har afleveret regnskabet for fjerde kvartal.

Salget på platformen endte med en omsætningsvækst på 61 pct. i fjerde kvartal, det betyder, at salget landede på 61,93 mia. yuan &0,m6 mia. kr.) mens analytikerne forventede et salg på 58,96 yuan. Den ordinære indtjening per aktie landede på 5,73 yuan mod ventede 5,5 yuan.

Alibaba ser salget i det indeværende regnskabsår vil stige mere end 60 pct. mod analytikernes ventede salgsvækst på 42 pct.

Aktien stiger 2 pct. i det amerikanske formarked.