Kineserne skal til at gå i Superdry

Hættetrøjer, store logoer og farverige joggingbusker til børn og unge. Det lyder som noget, man har set før - men nu skal de kinesiske teenagere og de unge også til at klædes på i Superdrys afslappede tøj.

Foto: Kim Haugaard
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det er Supergroup, der er det britiske selskab, som står bag tøjmærket Superdry, der har underskrevet en joint venture-aftale for at komme ind på det kinesiske marked. Selskabet har underskrevet en tiårig kontakt med kinesiske Trendy International Group, der vil overtage den daglige drift af Superdry i Kina, mens Supergroup vil tage sig af brands og marketing.

Supergroup, der er noteret på børsen i London, har til og med april i år haft et overskud på 63,2 mio. pund, hvilket er 2 pct. mere end i perioden sidste år. Omsætningen i årets fire første måneder steg med 12,9 pct. til 486,6 mio. pund.

En aktie i selskabet faldt onsdag med 3,7 pct. til 1241 pence. Ser man på hele 2015 er aktien steget med 39,4 pct.