Kineserne skal til at gå i Superdry

Hættetrøjer, store logoer og farverige joggingbusker til børn og unge. Det lyder som noget, man har set før - men nu skal de kinesiske teenagere og de unge også til at klædes på i Superdrys afslappede tøj.

Foto: Kim Haugaard.
Læs mere
Fold sammen

Det er Supergroup, der er det britiske selskab, som står bag tøjmærket Superdry, der har underskrevet en joint venture-aftale for at komme ind på det kinesiske marked. Selskabet har underskrevet en tiårig kontakt med kinesiske Trendy International Group, der vil overtage den daglige drift af Superdry i Kina, mens Supergroup vil tage sig af brands og marketing.

Supergroup, der er noteret på børsen i London, har til og med april i år haft et overskud på 63,2 mio. pund, hvilket er 2 pct. mere end i perioden sidste år. Omsætningen i årets fire første måneder steg med 12,9 pct. til 486,6 mio. pund.

En aktie i selskabet faldt onsdag med 3,7 pct. til 1241 pence. Ser man på hele 2015 er aktien steget med 39,4 pct.