Kinesere amok i mobilspil

KORT NYT: 51 procent af alle kinesere med mobiltelefon har hentet spil og programmer ned på deres telefon mod kun 22 procent i Vesteuropa.

Foto: YOSHIKAZU TSUNO
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det viser en ny analyse fra Canalys, som følger mobilmarkedet tæt. De mest populære programmer er vejrudsigter, nyheder, navigation og kort - og det gælder både i Kina og Vesteuropa. Mere end halvdelen af kineserne var villige til at betale mindst 10 yuan (8,30 kroner) om måneden for adgang til deres favorit af et socialt netværk - i Kina er det Qzone.

68 procent af de kinesere, som henter programmer ned, har læst bøger på deres telefoner, og interessen er størst blandt de unge. Der er masser af både gratis- og betalingstjenester for e-bøger i Kina. Th.