Kendt tilbudsside mister e-mærket

Hjemmesiden dagensbedste.dk får frataget e-mærket efter stribevis af klager og en periode, hvor det ikke har været muligt at få websiden i tale.

Foto: dagensbedste.dk
Læs mere
Fold sammen

Ubrugelige værdikuponer og en mur af tavshed. Det er, hvad flere kunder på det seneste har fået ud af at handle med hjemmesiden dagensbedste.dk.

Derfor blev virksomheden i sidste uge frataget e-mærket. Men klikker man ind på siden, ser det ud til, at dagensbedste.dk fortsat er i besiddelse af mærket, der er kundernes garanti for pålidelig e-handel.

Det får nu e-mærkets chefjurist, Camilla Post, til at advare mod tilbudssiden.

»Vi har fået en del henvendelser fra kunder, der er kommet i klemme på den side, og dem prøver vi altid at løse med webshoppen til at begynde med. Men i den her situation har vi simpelthen ikke kunne komme igennem til dem, og det er ikke i overensstemmelse med vores retningslinjer, for der skal man selvfølgelig medvirke til at få løst de klager, der kommer,« siger Camilla Post.

Chefjuristen fortæller, at dialogen med hjemmesiden har kørt fint indtil for tre uger siden, men efterfølgende blev der pludselig tavst i den anden ende.

Ifølge Camilla Post er det et billede, e-mærket typisk ser, når man få gange om året er nødt til at fratage en hjemmeside certificeringen.

»Det har været et forløb, vi normalt ser op til fratagelser. Der er sket en stigning i forbrugerhenvendelser, og så kontakter vi webshoppen, men vi kan ikke komme i dialog eller er ikke i stand til at få løst problemet, og så munder det ud i en fratagelse,« forklarer hun.

E-mærket råder folk til altid at klikke på e-mærket, når man besøger en hjemmeside, for så kan man se, om virksomheden pryder sig med lånte fjer.

Er man kommet i klemme i handlen med en webshop, kan man kontakte e-mærket, der kan hjælpe en med at finde ud af, hvordan man står juridisk. I år er i alt fire webshops blevet frataget e-mærket. Sidste år var tallet seks.