Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Den danske tatoveringsportal Tattoodo gør klar til at indtage USA i 2017. Det sker, efter at den stjernebesatte ejerkreds har rejst 8,5 mio. dollars - svarende til 60 mio. danske kroner - i risikovillig kapital, der skal gøre den københavnske virksomhed endnu mere synlig på radaren i USA. Det skriver Børsen.
»I 2017 skal vi ind at eje det amerikanske marked. Vi har allerede oprettet et kontor i New York, så det bliver med udgangspunkt fra det, at vi ruller ud i USA,« siger Tattoodos kommercielle direktør, Niels Ranum.
I forvejen har Tattoodo, der blev grundlagt i 2013, mere end 16 mio. fans alene på Facebook og den amerikanske TV- og tatoveringskendis Ami James om bord som både frontfigur og ejer. Men han er bestemt ikke den eneste navnkundige person i Tattoodos ejerkreds. Fodboldkoryfæet og den tidligere landsholdsanfører Daniel Agger, Hummel-ejeren Christian Stadil og Huffington Post-chefen Jimmy Maymann er alle en del af baglandet bag Tattoodo, der i dag har mere end 500.000 registrerede brugere og cirka 50 medarbejdere.
Tattoodo tabte i regnskabsåret 2015 mere end 10 mio. kroner, mens resultatet året forinden var et minus på knap tre mio. kroner. Det bekymrer dog ikke Mik Thobo-Carlsen, der overfor Børsen fortæller at omsætningen er blevet tredoblet i løbet af det sidste år, og at underskuddet skyldes en vækststrategi.