Dennis Knudsen har i mange år været en af Danmarks førende frisører og makeupstylister.

Han har stylet Hollywood-stjerner som Oprah Winfrey, Meryl Streep og Paris Hilton, og han har vundet et hav af priser for sine hårplejeprodukter, der går under navnet Dennis Knudsen.

Nu sælger han rettighederne til sit eget brand.

Det skriver Finans.

Dennis Knudsen har i flere år ejet rettighederne til sine populære produkter sammen med den danske frisørkæde Stuhr, men ifølge cvr-registret har han nu solgt sin ejerandel til Stuhr Group, og dermed ejer de alene rettighederne.

En særdeles god »hyre«

Dennis Knudsen oplyser, at han blandt andet har givet afkald på rettighederne i håb om at skabe mere vækst.

»Det er ikke en desperat handling eller noget, som jeg har været nødsaget til eller er blevet tvunget ind i. Tværtimod. Jeg håber at kunne se brandet vækste endnu mere, og jeg vil fortsat være en del af produktudviklingen,« siger Dennis Knudsen til Finans.

Den tungtvejende årsag skal dog findes andetsteds.

Dennis Knudsen mistede sin ene tvillingedatter kun to måneder gammel i november 2022. Det var en stor sorg for ham.
Dennis Knudsen mistede sin ene tvillingedatter kun to måneder gammel i november 2022. Det var en stor sorg for ham. Bax Lindhardt/Ritzau Scanpix (arkiv)

Dennis Knudsen har i en sen alder fået fire børn med hjælp fra en rugemor fra USA. Det er hensynet til børnene, der nu får ham til at sælge rettighederne til brandet Dennis Knudsen.

Aftalen giver nemlig en særdeles god »hyre« hvert år, hvor både kendisfrisøren og hans efterkommere er sikret en procentdel af salget samt et minimumsbeløb.

»Jeg kan sige så meget, at jeg er sikret i rigtig mange år fremover. Jeg kommer ikke til at mangle noget, og mine børn kommer heller ikke til at mangle hverken mad eller tøj, indtil de er 18 år. Men jeg vil ikke sætte kroner og ører på,« uddyber han.

Heller ikke Stuhr-kæden vil fortælle, hvad Dennis Knudsens ejerandel er handlet for, men »det er en god aflønning til både Dennis Knudsen og hans børn«, oplyser Henrik Olsson, der er direktør og hovedaktionær i Stuhr Group.

Dennis Knudsen-brandet skal udvides

Stuhr Group blev grundlagt af Elmer Stuhr tilbage i 1957 og står i dag i spidsen for at uddanne frisører fra hele verden.

Dennis Knudsen var selv frisørelev hos Stuhr, da han var 17 år gammel, og siden da har samarbejdet holdt ved.

I øjeblikket arbejder de på at lancere en familiekategori som en del af Dennis Knudsen-brandet, oplyser Henrik Olsson til Finans. Det er blot et af flere af tiltag, der skal være med til at sikre væksten.

Fremover vil kendisfrisøren fokusere mere på sin familie og foredrag, men han ejer fortsat sit eget navn.