Kasser med frugt og grønt til døren omsætter nu for en halv milliard

Grøntsager, måltidskasser og økologi er opskriften på en god forretning: På fem år har Aarstiderne mere end fordoblet omsætningen og er vokset med over 300 millioner kroner. Det seneste årsregnskab i rækken fortsætter de gode takter og leverer selskabets bedste resultat nogensinde.

Annette Hartvig Larsen er adm. direktør og en af bagmændene bag Aarstiderne. Fold sammen
Læs mere
Foto: Morten Germund

»Vi laver noget, som folk gerne vil have,« siger Annette Hartvig Larsen, adm. direktør, Aarstiderne.

Firmaet bag de økologiske måltidskasser med frugt og grønt har netop præsenteret et årsregnskab, der blandt andet for første gang runder en halv milliard i omsætning.

Aarstidernes direktør fremhæver, at behovet for måltidskasser og økologi skaber grobund for de gode resultater. Det danske firma er for alvor blevet kendt for sine kasser med økologisk frugt og grønt, som flere og flere får leveret til døren. Formlen på succes er altså stadig den samme, men det handler om at udvide sortimentet med blandt andet special- og slankekasser.

Resultatet på bundlinjen er også vokset, men ikke med samme fart som de seneste fire år. Det skyldes ansættelsen af flere medarbejdere og et nyt stort pakkeri til en pris på i omegnen af 45 millioner kroner.

»Vores pakkeriomkostninger er steget, og så har vi besat 30 nye fuldtidsstillinger. Det kræver også noget,« siger Anette Hartvig Larsen.

Direktøren peger på, at hun er tilfreds med resultatet på trods af de øgede omkostninger. I alt voksede tallene på bundlinjen til 38,5 mio. kr., hvilket er en stigning på mere end 17 pct i forhold til sidste års resultat.

Firmaet er dog ikke længere den eneste spiller på markedet for måltidskasser. Blandt andet har retnemt.dk og skagenfood.dk meldt sig på banen og tilbyder danskerne mad på dørtrinnet. I følge Annette Hartvig Larsen, adm. direktør, Aarstiderne., er det dog ikke ensbetydende med ringere fremtidsudsigter.

»Vi holder os da vågne - men det er ikke i så høj grad på grund af konkurrenterne, som det handler om kunderne. Og så selvfølgelig fordi vi synes, det er sjovt.« siger Anette Hartvig Larsen.

Aarstiderne blev stiftet i 1996 af Thomas Harttung, og kunne derfor fejre 18-års-fødselsdag 1. januar i år.