Han har haft succes med salg af smykker i Tyskland, og nu er der noget, der tyder på, at også amerikanerne har fået øjnene op for Jesper »Kasi« Nielsens smykker.
Med sin smykkevirksomhed »Endless Jewelry« har den danske smykkekonge sneget sig ind på en tredjeplads på en amerikansk hitliste over smykkebrands.
Det er det amerikanske smykkebranchemagasin Instore, der hver måned laver en liste over de mest populære smykkebrands i branchen. Her spørger magasinet en række juvelerer, hvilke smykkebrands de har tænkt sig at genbestille til deres smykkebutikker den følgende måned.
»Endless Jewelry« er med på november-listen, som altså giver et billede af, at Kasi-Jespers smykker er et af de brands, flest amerikanske smukkebutikker forestillede sig at bestille hjem til julesalget i december. Det er første gang, hans nye virksomged optræder på listen.
Listen toppes af smykkekoncernen Pandora, der har haft Jesper Nielsen som direktør for sit tyske datterselskab. Han forlod Pandora for at skabe et nyt smykkeeventyr med »Endless Jewelry,« der i februar 2013 blev introduceret på det tyske marked. Herefter fulgte det engelske marked, mens USA blev det tredje land, Jesper »Kasi« Nielsen valgte at satse på.
Her er ambitionen, at Endless Jewelry kommer inden for døren i 5.000 amerikanske butikker, og virksomhedens indtræden på den amerikanske topliste er det seneste skridt på vejen.