Karsten Ree vil stadig genåbne færgerute

Selvom Clipper Group melder sig klar til at sejle på ruten mellem Aarhus og Kalundborg med færgen Ask, kæmper Grenaa Havn videre for at genåbne ruten mellem Grenaa og Hundested med erhvervsmanden Karsten Ree i ryggen.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Clipper Group A/S står helt klar til at overtage ruten mellem Aarhus og Kalundborg, når Mols-Linien stopper med at sejle på ruten den 15. september.

Det står helt klar efter, at rederiet efter et møde på Aarhus Havn i går meddelte, at man efter aftale med Scandlines vil indsætte færgen Ask på ruten.

Men selvom en løsning nu synes nær, kæmper Grenaa Havn stadig for at genåbne ruten mellem Grenaa og Hundested. Og det med Den Blå Avis-stifter og rigmand Karsten Ree som investor. Det bekræfter havnedirektør Henning Laursen over for ErhvervsBladet:

- Lige nu er vi inde i en proces, som vi har tænkt os at følge til dørs. Vi undersøger markedet for kunder og investorer, og Karsten Ree har allerede meldt sig og er stadig klar, siger Henning Laursen, der ønsker Clipper Group A/S tillykke med, at de har fundet en færge, men mener ikke, at det er nok med én fragtfærge mellem Jylland og Sjælland:

- Der har jo før sejlet to færger på Aarhus-Kalundborg ruten med væsentligt flere afgange i døgnet end Clipper Group A/S varsler. Jeg tror, der er en god chance for, at Grenaa-Hundested-ruten bliver genåbnet, siger han.

Læs også på EVB.dk:

Clipper indsætter gammel kending på Kattegat-rute

Clipper klar til Kattegat trods milliardunderskud

Michael Svane, der er branchedirektør i Dansk Industri, er dog skeptisk over for Grenaa-Hundestedprojektet:

- Jeg kan ikke se, at der skulle være økonomi i at have to ruter mellem Jylland og Sjælland, siger han.