Karsten Ree smider millioner i nyt sladderblad

Millionæren Karsten Ree, der blev milliardær på salget af Den Blå Avis, dykker igen ned i pengepungen og skyder millioner i et nyt ugeblad.

Erhvervsmanden Karsten Ree har plukket nogle af branchens mest erfarne ugebladsjournalister til et nyt ugeblad. Fold sammen
Læs mere
Foto: Bax Lindhardt

Erhvervsmanden Karsten Ree har plukket nogle af branchens mest erfarne ugebladsjournalister til et nyt ugeblad.

Det kommer til at hedde »Tæt på« og skal konkurrere med blandt andet Se og Hør og Her & Nu. Karsten Ree har i den forbindelse netop allieret sig med flere af konkurrenternes tidligere ansatte.

Erling Tind Larsen, der stoppede som chefredaktør hos Her & Nu tidligere på året, sætter sig i chefstolen som administrerende direktør, mens Per Kuskner, der var hos Se & Hør frem til 2010 og i øjeblikket er ansat som nyhedschef på Her & Nu, bliver chefredaktør for det nye ugeblad.

En anden Se & Hør-mand - Per Bugge - hentes ind som redaktionschef, mens journalist Nikolaj Vraa, der flittigt har leveret forsider til Her & Nu, også bliver en del af Karsten Rees nye hold.

Karsten Ree har tidligere haft held med lignende investeringer. Blandt andet tjente han en formue på salget af Den Blå Avis, som er en af Danmarks førende formidlere af privat køb og salg.

Tæt På skal efter planen udkomme på onsdage, hvor de to andre gossipblade også er på gaden. Første udgivelse er sat til den 16. november.