Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Der er et kendt udtryk på dansk om, at nogle har svært ved at kende forskel på dine og mine penge. En medarbejder hos Jyske Bank i Roskilde har ifølge den danske storbank dog haft svært ved at kende forskel på andres og andres penge. Det skriver Sn.dk.
Jyske Bank har nemlig opdaget, at en medarbejder har flyttet penge rundt mellem privatkunders konti uden kundernes viden. Medarbejderen er nu bortvist, og Jyske Bank arbejder på at kontakte alle de berørte kunder.
»Vi er i gang med at undersøge det, og vi er ikke fuldstændig til bunds i de undersøgelser. Vi er i dialog med de kunder, og de hjælper os med at rede det ud,« siger Hanne Birgitte Møller, der er forretningsdirektør i Jyske Bank, til Sn.dk.
Banken har inddraget politiet i efterforskningen, og så har man taget det uortodokse skridt at hjemsende den pågældende medarbejders nærmeste kollegaer, selvom der ikke er nogen mistanke mod dem. Jyske Bank vil nemlig følge Sn.dk undgå enhver tvivl, indtil banken er nået til bunds i sin undersøgelse.