Jysk vil sælge dyner i kriseramt Grækenland

I næste uge åbner Jysk fire butikker i Grækenland, og i løbet af få år vil koncernen åbne mindst 40 butikker i det gældsprægede middelhavsland.

Dyne-Larsen udvider sin forretning til Grækenland (Foto: Søren Bidstrup/Scanpix 2015) Fold sammen
Læs mere
Foto: Henning Bagger

Mange selskaber ville nok holde sig langt væk fra det græske marked, der er er presset i knæ af den altoverskyggende gældskrise.

Men det gælder ikke for Jysk, der i næste uge slår dørene op for deres første varehus i det gældsprægede middelhavsland. I de kommende måneder vil koncernen åbne fire butikker i det græske, mens målsætningen er at åbne mindst 40 butikker i landet i løbet af få år. Det skriver Jyllands-Posten.

»Netop i kraft af den pressede økonomi i Grækenland er der et hul i markedet til os. Der er ikke mange andre udefra, som vil ekspandere der lige nu. Og det samme gælder nok de lokale kæder. Det lidt uforudsigelige er selvfølgelig, om forbrugerne sidder på pengene. Men vi vurderer klart, at der er plads til os,« siger Jan Bøgh, der er administerende direktør i Jysk Nordic.

Når Lars Larsen rykker sit dynesalg til Grækenland, bliver det land nummer 38, hvor den danske kæde er repræsenteret. Og Jysk mangler nu kun Belgien og Portugal for at have »dækket Europa«, som de selv udtrykker det.

Samtidig med åbningen af de fire butikker i Grækenland vil koncernen også åbne i Singapore, og planen er, at selskabet vil udvide dynesalget til flere lande i Asien og i Afrika.

TV: Dyne-kongen køber møbelproducent