Just Eat æder spansk konkurrent

Det danske online mad-service-firma køber sin spanske konkurrent og får dermed adgang til flere tusinde spanske restauranter.

Take-away kæden Just Eat har fået nyt logo - og nye restauranter i Spanien, hvor opkøbet af deres konkurrent stadfæster deres plads på markedet. Pressefoto. Fold sammen
Læs mere
Just Eat har længe været førende på andre markeder end det danske, når det gælder take-away. Og nu stadfæster de deres position i det sydlige Europa ved at købe deres spanske konkurrent SinDelantal.com.

"Spanien er et stort vækstmarked for os, og vi er utrolig glade for at kunne konsolidere vores position som nummer et i landet. SinDelantal.com er en forretning, der passer godt ind i vores værdier i JUST EAT, og vi er begejstrede over at kunne byde dem velkommen i JUST EAT-gruppen," lyder det fra topchef Klaus Nyengaard i en pressemeddelelse.

Just Eat får med købet af den spanske online mad-service adgang til 1.300 nye restauranter i Spanien, som de nu kan tilbyde take-away fra gennem deres hjemmeside. Det er forventet, at de kan tilføje yderligere restauranter til deres forretning i løbet af det næste års tid, så de i slutningen af 2013 kan runder 3.000 spanske restauranter.

Det spanske take-away site blev stiftet i 2010 og bliver nu en del af den danskstartede Just Eat, som iværksætteren Jesper Buch stablede på benene i 2001. De er nu ekspanderet og leverer mad i 13 forskellige lande, og alene i Danmark bringer de 30.000 måltider ud om dagen.

Nu kan take-away kæden glæde sig over, at de får bredt sig endnu mere ud på det spanske marked.

"Denne aftale vil være fordelagtig for tusinder af restaurantejere og sultne spanske internetbrugere. Vi ønsker at tilbyde take away-kunderne så stort et udvalg som muligt, og det vil SinDelantal.com hjælpe os med. Siden vi gik ind på det spanske marked, er det gået ufattelig stærkt med at introducere kunderne til online take away, og det er gået stærkere, end vi nogen sinde havde forventet. Med dette køb vil vi sætte yderligere fart på væksten," lyder det fra Jerome Gavin, der er direktør for Just-Eat.es.