Jubii kæmper med underskud

På trods af en forbedring af resultatet med 38 procent kæmper det danske IT-selskab Jubii fortsat med underskud. 2010 begyndte dog med plus.

Det danske internetselskab Jubii er gået kraftigt tilbage i omsætning og kæmper med underskud. Men i følge selskabets direktør er man på rette kurs. Fold sammen
Læs mere
Foto: Mikkel Møller Jørgensen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Jubii A/S melder om underskud på 15,9 mio. i årsregnskabet for 2009. Resultatet er dog en forbedring på 38 procent i forhold til 2008. Jubii oplyser, at selskabet har oplevet tab på enkelte, nu tidligere samarbejdspartnere og at selskabet derudover har været ramt af den økonomiske krise. Det er dog lykkes for Jubii at begynde 2010 med et overskud for de første fire måneder.

”Sidste år var et udfordrende år, hvor vi ryddede op i forretningen samtidig med, at konjunkturerne var hårde. Men vi kan se de positive effekter nu, hvor vi har leveret overskud de første måneder af året, og vi forventer et positivt resultat for hele 2010,” siger administrerende direktør Henrik Busch.

Stærkt reduceret omsætning


Sidste år blev Jubiis omsætning reduceret med 60 procent, fra 34,3 mio. kr. i 2008 til 13,8 mio. kr. i 2009. Selskabet beskriver det som ét element i den turnaround-strategi, Henrik Busch lancerede, da han kom til Jubii i marts 2009.

”Vi har det seneste år arbejdet målrettet for at skabe en af Danmarks stærkeste onlinemedievirksomheder. Fokus har været på at gøre forretningen sundere og skabe et knivskarpt produkt til både vores brugere og annoncører. Vi kan heldigvis konstatere, at strategien virker, for Jubii er nu en virksomhed i vækst,” fortæller Henrik Busch. Jubii når i dag ud til 40 procent af befolkningen via Jubii.dk og de sites, virksomheden samarbejder med. Ambitionen er at dække 60 procent af danskerne, siger Jubii.