Jubii får ny direktør

Internetportalens topchef skifter til opstartsvirksomhed, og kommerciel direktør tager over.

Martin Schradieck overtager direktørstolen i Jubii, som i dag ejes af Nordjyske Medier. Foto: Jubii Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Internetportalen Jubii, som i december 2013 blev købt af Nordjyske Medier, skifter direktør.

Martin Schradieck, som hidtil har været kommerciel direktør, overtager posten som administrerende direktør efter Thomas Rimington, som skifter job til opstartsvirksomheden Eventbuizz, der laver software til virksomheders møder og konferencer.

Nordjyske Medier overtog lige før årsskiftet Jubii for et ikke oplyst beløb for at gøre selskabet til den centrale brik i den digitale satsning. Jubii, som i 1995 blev stiftet som Danmarks svar på den amerikanske søgemaskine Yahoo men gennem mange år har lidt en kummerlig tilværelse, blev for nogle år siden lagt om til at blive en egentlig internetportal.

Væk fra underskud på stribe

Thomas Rimington og Martin Schradieck har sammen fået vendt Jubii fra en underskudsforretning ved at satse på portalen Jubii.dk og salg af bannerannoncer. Ifølge Jubiis bestyrelsesformand, Jens Bundgaard Poulsen fra Nordjyske Medier, skal der ikke ændres på strategien.

Jubii forventer i 2014 at øge omsætningen og levere et resultat, der som minimum er på niveau med 2013, oplyser Nordjyske Medier.

Thomas Rimington kom til Jubii i september 2009, blev underdirektør i april 2011 og administrerende direktør i oktober 2012.

Martin Schradieck har været hos Jubii siden januar 2010.