Iværksættere sælger hovedtelefoner på gigantmarked

Trendy dansk hovedtelefonproducent har netop indgået en aftale med den amerikanske elektronikkæde Best Buy, der betyder adgang til mere end 1000 amerikanske butikker.

Fra begyndelsen af juni vil man i mere end 1000 amerikanske Best Buy-butikker kunne købe AIAIAIs DJ-headset TMA. Fold sammen
Læs mere

Glæden er stor i den lille iværksættervirksomhed i Studiestræde i det indre København. Som et led i en ny DJ-pakke kan man fra begyndelsen af juni i år købe AIAIAIs designerhovedtelefoner, TMA, i Best Buys butikker.

”Det betyder rigtig meget for os, og potentialet i det er stort,” siger en glad Frederik Jørgensen, stifter og salgsdirektør i AIAIAI.

Elektronikkæden Best Buy har som en del af en ny DJ-pakke grundigt afsøgt markedet, og hos AIAIAI vidner det om en stor seriøsitet i deres DJ-satsning.

”De har brugt masser tid på at undersøge markedet i kategorien for DJ-hovedtelefoner, og det, at de laver deciderede DJ-områder med lyttestationer, og så sælger vores produkt ud af et marked med utroligt mange hovedtelefoner, gav os troen på, at de virkelig mener det,” siger Frederik Jørgensen.

Sammen med hovedtelefonen TMA fra AIAIAI er også tre andre blevet udvalgt. Alle fire produkter i pakken er at finde i den helt eksklusive ende af hovedtelefonmarkedet.

Satser stadig på Apple

AIAIAIs andre mere livsstilsorienterede hovedtelefoner er allerede at finde i en række specialforretninger og i europæiske og japanske Apple-butikker. I Berlingske Businessmagasin har man tidligere kunnet læse, at den store vision hos AIAIAI er at komme ind i de amerikanske Apple-butikker, og hovedtelefonproducenten vurderer, at aftalen med Best Buy ikke forringer deres chancer – nærmest tværtimod.

”Det, at vi er at finde i Best Buy, gør ikke noget i forhold til Appel. Her er det vores DJ-hovedtelefon, og hele vores livsstilsorienterede linje er generelt mere rettet mod Apple,” forklarer Frederik Jørgensen.

Apple har også indikeret, at denne udvidelse ikke gør noget i forhold til deres butikker, forklarer Frederik Jørgensen, der samtidig understreger, at deres strategi selvfølgelig hele tiden udvikler sig, og man skal bestemt ikke undervurdere den økonomiske side af aftalen med Best Buy.

”Vi er ret selektive i vores distributionsstrategi, men vi har aldrig ment at lyde som nogen, der kun vil have vores produkter i de ti bedste butikker i verden. Grundlæggende skal så mange som muligt jo bruge vores produkter,” siger han.