Iværksættere indtager København med væksteventyr

Shaping New Tomorrow åbner i dag en ny butik i København. Fra 2017 til 2018 er virksomhedens bundlinje vokset med 4.500 procent, men det er kun begyndelsen lyder det fra både adm. direktør Kasper Ulrich og investor Jesper Buch.

topfoto
De sidste detaljer rettes frem mod åbningen af Shaping New Tomorrows nye butik i København. På billedet ses medstifer og adm. direktør Kasper Ulrich. Fold sammen
Læs mere
Foto: Maria Albrechtsen Mortensen

I dag klokken 10 slår Shaping New Tomorrow dørene op til en ny flagskibsbutik i centrum af København. De tre iværksættere bag virksomheden har gennemgået en enorm vækstrejse.

Virksomhedens kerneprodukt er habitbukser og chinos med stræk i stoffet, der er produceret i Portugal udfra et ønske om at forene klassisk herrestil med ultimativ komfort. Det er deres bedst sælgende produkt »The Perfect Pants,« der for alvor har gjort sit indtog i de danske klædeskabe. Fra 2017 til 2018 er bundlinjen vokset med godt og vel 4.500 procent.

Kasper Ulrich, adm. direktør i Shaping New Tomorrow

»Det har været et ekstremt spændende år, men jeg forventer, at det indeværende år bliver mindst lige så spændende. Vi åbner ny butik og er på vej ind på to nye onlinemarkeder«


»De har et fantastisk koncept, som de kom på markedet med på det rigtige tidspunkt. De drenge har virkelig ramt den rent – lige i røven. De er én ud af en million,« lyder det fra serieiværksætteren og investoren Jesper Buch.

På facebook har 3.000 mennesker tilmeldt sig som deltagere, når den nye butik åbner i Pilestræde 52.

»Det har været et ekstremt spændende år, men jeg forventer, at det indeværende år bliver mindst lige så spændende. Vi åbner ny butik og er på vej ind på to nye onlinemarkeder.«

De sidste par produkter skal på hylderne, så butikken er klar til åbningen. Her ses de tre stiftere (fra venstre) Kasper Ulrich, Christian Aachmann og Christoffer Bach. Fold sammen
Læs mere
Foto: Maria Albrechtsen Mortensen.

Sjældent har serieiværksætteren og Just-Eat stifteren Jesper Buch været så begejstret for en sine investeringer som i Shaping New Tomorrow.

»I skal glæde jer til at se næste regnskab, hvilket jeg selvfølgelig ikke kan sige noget om i detaljer. Den vækst, som de drenge formår at nå, er det vildeste, jeg har set siden Just-Eat,« siger Jesper Buch.

Sverige og Tyskland i sigte

De tre aalborgensiske stiftere Kasper Ulrich, Christoffer Bach og Christian Aachmann blev landskendt, da de deltog i det populære DR-program Løvens Hule, hvor blandt andre Jesper Buch investerede i deres virksomhed.

»Vi har kigget på nogle forskellige nærmarkeder, og her er vi kommet frem til, at især Tyskland og Sverige er gode markeder for os. Vi har allerede en i vores kundeservice, der taler tysk, og inden for kort tid skal vi nok ansætte en eller to mere,« siger Kasper Ulrich.

Det er et selvbestaltet mål for dem, at kunderne skal opleve den samme gode service, uanset om de handler på nettet eller i en af virksomhedens nu to fysiske butikker.

»Vores bedst sælgende produkt, som vi kalder »the perfect pants« tilpasser sig benene på en anden måde, end folk er vant til med almindelige bukser. Så professionel rådgivning fra vores personale kan for nogle kunder være et vigtigt element for at sikre, at alle får den bedst mulige oplevelse med produktet,« forklarer Kasper Ulrich.

Kreative konkurrenter

Shaping New Tomorrows bragende succes på hjemmemarkedet har fået konkurrerende virksomheder til at markedsføre sig meget lig Shaping New Tomorrow, blandt andet på Facebook.

Jesper Buch vil også være at finde i butikken i morgen sammen med de tre stiftere. Fold sammen
Læs mere
Foto: Maria Albrechtsen Mortensen.

»Konkurrence er sundt, og heldigvis er det vores erfaring, at langt de fleste kunder kan skelne mellem vores og konkurrenternes produkter,« siger Kasper Ulrich.

Flere konkurrerende virksomheder bruger på Facebook en retorik omkring produkterne, som er næsten identisk med Shaping New Tomorrows. Produktnavnene er flere steder næsten identisk med Shaping New Tomorrows »Perfect pants«, der hos nogle af konkurrenterne ganske enkelt kaldes »De perfekte bukser.«

»Det er helt fint, at de går os lidt i bedene og bruger vores termer. De har ikke et produkt, der er i nærheden af vores. Efter min mening er vores produkter så overlegne, at jeg vil betegne os som halvt fashionvirksomhed og halvt tech,« siger Jesper Buch.