It-millionær skyder millioner i restaurant-booking

Serieiværksætteren og it-millionæren Per Erland skyder millioner ind i EasyTableBooking ApS. Virksomheden vil revolutionere markedet for bookingsystemer til restauranter og cafeer.

It-millionæren Per Erland kaster penge efter den unge iværksættervirksomhed EasyTableBooking. Privatfoto Fold sammen
Læs mere

For fire år siden fik den unge iværksætter Mikkel Nederby Pedersen ideen til EasyTableBooking - et online system, som skal gøre det nemt og billigt for restauranter og cafeer at holde styr på gæsternes bordbookinger.

EasyTableBooking, som er en cloud-baseret løsning, blev for alvor sendt i luften for ét år siden. I dag er 60 restauranter og cafeer hoppet med på bølgen, heriblandt Sari Gruppen, der ejer de københavnske spisesteder Cafe Sommersko, Cafe Dan Turell, Cafe Emma.

Med på bølgen er nu også den tidligere ejer af IT gruppen, Per Erland. Han er hovedaktionær i Consit Gruppen, som nu skyder mellem »én og fem millioner kroner« i EasyTableBooking og dermed køber 40 procent af virksomheden.

»Der er et stort og uopdyrket marked inden for cloud-baserede booking systemer til restauranter og cafeer både i Danmark og i udlandet. Der er nogle få store spillere, som udbyder nogle tunge og dyre løsninger, der kræver store investeringer i bl.a. software. Det marked ryster vi nu godt og grundigt op i,« siger Per Erland.

Hjernen bag virksomheden, Mikkel Nederby Pedersen, forbliver som adm. direktør. Med det økonomiske rygstød forventer han, at EasyTableBooking snart vokser sig større.

»Nu skal vi ud og investere i vækst, så vi kan ryste markedet endnu mere end vi allerede har gjort – både på teknologisiden og selve prisstrukturen i markedet. Den har i årevis været uigennemsigtig,« lyder det fra Mikkel Nederby Pedersen.

I dag bruges løsningen kun i Danmark, men over de kommende år, skal EasyTableBooking forsøge at ekspandere til udlandet. Ifølge Per Erland er planen, at udvide til et nyt land om året over de næste tre år. Først på blokken står Norge, hvor Per Erland ejer en række andre selskaber.

»Ambitionen er, at løsningen i løbet af de næste to-tre år skal sendes ud til 700-1000 restauranter,« forklarer Erland.