ISS ærgrer sig over opsagt kontrakt med Riget

ISS ærgrer sig over, at Rigshospitalet har opsagt kontrakten med servicekoncernen, men selskabet tager kritikken til efterretning og håber på at genvinde aftalen senere.

Foto: Jeppe Michael Jensen. Rigshospitalet har fyret servicekoncernen ISS på grund af for lav kvalitet i rengøringen.
Læs mere
Fold sammen

Det skriver ISS i en kommentar til Ritzau Finans, efter at det torsdag kom frem, at Rigshospitalet har fyret selskabet på grund af for lav kvalitet i rengøringen. I stedet overtager Rigshospitalet 123 medarbejdere fra det private selskab og ansætter dem i hospitalets egen rengøringsafdeling.

- Vi skal og vil naturligvis altid gøre vores bedste for at leve op til de kvalitetskrav, som er aftalt, og i den korte tid, vi havde opgaven på Rigshospitalet, hævede vi kvalitetsniveauet mærkbart. De seneste stikprøvekontroller og eksterne test viste, at vi levede fuldt op til de aftalte krav, skriver ISS' kommunikationschef, Anne Anker, i mailen.

Rigshospitalet havde dog ved tidligere stikprøvekontroller har været utilfredse med ISS' rengøring, siden at aftalen startede i januar 2014.

- Vi reflekterer selvfølgelig over, hvordan vi altid kan blive bedre, men vi kan også se, at vi har kastet mange ting ind her for at få kvaliteten op på det niveau, den skal være. Og det kunne vi konstatere, at den var, da vi sluttede, siger Anne Anker desuden i telefonen.

ISS har særlig investeret i uddannelse af medarbejdere for at få hævet kvalitetsniveauet i rengøringen, fortæller selskabets kommunikationschef.

- Vores mål er altid, at vores kunder skal være tilfredse, og så længe de ikke er det, er vi heller ikke tilfredse. Det er også grunden til, at vi har brugt rigtig mange kræfter på at få hævet niveauet. Men vi har samtidig med mennesker at gøre, og det har taget tid, dialog og ikke mindst uddannelse at nå det niveau, som vi sluttede på, lyder det fra Anne Anker.

ISS kan ikke få armene ned efter regnskab