Irmas topchef kritiserer sin egen branche

Dagligvarebranchen har problemer med et dårligt image, mener Irmas administrerende direktør Alfred Josefsen.

Administrerende direktør for Irma siden 1999 Alfred Josefsen. Fold sammen
Læs mere
Foto: Dennis Lehmann
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Han peger på en lang række problemer, som er med til at nedslide dagligvarebranchens image i befolkningen - grådighed med for høje fødevarepriser, store mængder tilbudsaviser uden omtanke for miljøet og lettere anløbne butikker med fødevareskandaler, skriver Dansk Handelsblad.

Alfred Josefsen kom forleden med sin analyse af branchens forringede image og en vision for branchen på brancheorganisationen Dagligvareleverandørernes årsmøde. Han er også klar med sit bud på, hvordan branchen får løftet sit image.

Han opfordrer branchen til at gå sammen i et stærkere samarbejde og vise, at fødevarer er vigtige i stedet for at tillade, at kvalitetsniveauet bliver endnu dårligere.

Prøv Dansk Handelsblad gratis i 4 uger - og få inspiration til bedre købmandskab