Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Irma i København sender nu et nyt våben på gaden i kampen om kunderne på det danske dagligvaremarked, der er præget af hård konkurrence.
Med en ny app - med navnet Fetch - forsøger Irma at gøre livet lidt lettere for kunder, der ikke er voldsomt begejstrede for at stå i kø ved kasseapparatet.
Hvis man i stedet for at vente ved kassen benytter sig af Irmas nye app, kan man bestille sine dagligvarer hjemme fra sofaen, hvorefter varerne omgående pakkes og leveres direkte til ens hoveddør af private cykelbude, som har tilmeldt sig ordningen.
Samtidig kan Irma-kunder, der er tilmeldt den digitale ordning, tjene penge ved selv at fungere som bud for andre kunder. Irma kalder i en pressemeddelelse den nye service for »simpel deleøkonomi« og en »slags Uber for cykelbude«.
Irma oplyser, at der indtil videre er et par hundrede kunder, der har tilmeldt sig den nye ordning, som i første omgang gælder butikker i København - fra Østerbro til Indre By og Christianshavn.
Det koster 19 kr., hvis du vil have leveret varer til din hoveddør fra Irma via den nye app. Hvis du har lyst til at være bud og dermed stå for vareudbringningen på cykel, får du 25 kr. per levering.