Intermail havde afdæmpet andet kvartal

Intermail kom ud af andet kvartal af 2015/16 med tilbagegang på såvel top- som bundlinjen.

Nordens største konvolutproducent, der også har et forretningsben, der udbyder mailhåndtering og it-baserede loyalitetssystemer, havde tilbagegang i begge divisioner. Fold sammen
Læs mere
Foto: David Franklin

Nordens største konvolutproducent, der også har et forretningsben, der udbyder mailhåndtering og it-baserede loyalitetssystemer, havde tilbagegang i begge divisioner.

»Omsætningsudviklingen udviser et planlagt fald i omsætningen i konvolutdivisionen som følge af nedlukning af papirgrossistforretningen i Finland samt en nedgang i markedsaktiviteten på de traditionelle papirbaserede produkter i kommunikationsdivisionen,« skriver Intermail.

Samlet kom Intermail ud af andet kvartal med en omsætning på 84,7 mio. kr. mod 101,5 mio. kr. i samme periode sidste år. Resultatet før skat vendte til et underskud på 1,2 mio. kr. fra et overskud på 3,9 mio. kr.

Kommunikationsdivisionen leverede en omsætning på 36,7 mio. kr. mod 46,8 mio. kr. i andet kvartal af 2014/15. Divisionens resultat før skat faldt til 3,2 mio. kr. fra 6 mio. kr.

I konvolutdivisionen faldt omsætningen til 47,8 mio. kr. fra 54,5 mio. kr., og underskuddet blev forværret til 3,3 mio. kr. fra 0,1 mio. kr.

For hele 2015/16 fastholder Intermail forventningerne om en omsætning i niveauet 350-370 mio. kr. og et driftsresultat før af- og nedskrivninge, EBITDA, på 25-30 mio. kr. Derudover venter selskabet et driftsresultat, EBIT, før særlige poster i niveauet 12-17 mio. kr. og et resultat før skat på 3-8 mio. kr.