Intermail forbedrer bundlinjen trods fald i konvolutsalget

Faldet i antallet af breve slår tydeligt igennem i konvolutproducenten Intermails toplinje i regnskabsåret 2014/15. Til gengæld er bundlinjen i bedring som konsekvens af en tilpasning af Intermails forretning og omkostningsniveau.

Foto: Dennis Lehmann. Arkivfoto.
Læs mere
Fold sammen

Omsætningen faldt til 367 mio. kr. fra 416 mio. kr.

- Faldet i omsætningen vedrører primært konvolutter samt print og kuvertering, mens omsætningen af emballageløsningen SkanPack, faktura- og dokumenthåndteringssystemet LET og loyalitetssystemet Relation Plus blev på niveau med 2013/14, oplyser Intermail i årsregnskabet.

Driftsresultatet før særlige poster steg til 14,0 mio. kr. fra 0,8 mio. kr., og bundlinjen vendte tilbage i et plus på 6,2 mio. kr. efter et minus på 4,4 mio. kr. i 2013/14.

Intermail har dog stadig ikke fundet plads til at udbetale udbytte.

For 2015/16 venter Intermail, at salgsnedgangen løjer af, og at resultatet af driften før særlige poster kan fastholdes på nogenlunde samme niveau.

Specifikt venter Intermail en omsætning i niveauet 350-370 mio. kr. og et EBITDA-resultat i niveauet 25-30 mio. kr. Derudover venter selskabet et EBIT før særlige poster i niveauet 12-17 mio. kr. og et resultat før skat på 3-8 mio. kr.