IC Group-topchef: Sainz Tropez stadig til salg trods fremgang

Der er fremgang i omsætningen hos mærkerne, der udgør ikke-kerneforretningen hos den danske modekoncern IC Group. Det glæder selskabets topchef, Mads Ryder, som tidligere har måttet se netop ikke-kerne forretningen under pres.

Foto: Simon Skipper. Adm. direktør i IC Companys, Mads Ryder. Arkivfoto.
Læs mere
Fold sammen

IC Groups ikke-kerne forretning dækker over tøjmærkerne Saint Tropez og Designers Remix.

I første kvartal af det forskudte regnskabsår lykkedes det selskabet at øge nettoomsætningen med 3,7 pct. for disse mærker, og fremgangen var især båret af det tidligere problembarn Saint Tropez.

- Vi har måttet cleare nogle varer, fordi vi havde så ringe et salg sidste år, og vi har haft lidt for mange varer, så vi har ikke fået så meget bundlinje med på det, men vores omsætning har stabiliseret sig og gået frem for Saint Tropez-mærket, siger Mads Ryder til Ritzau Finans.

I første kvartal af regnskabsåret 2015/2016 realiserede ikke-kerne forretningen et resultat af primær drift på 10. mio. kr. mod 11 mio. kr. i samme kvartal sidste år.

Ved udgangen af sidste regnskabsår leverede ikke-kerneforretningen samlet set et fald i omsætningen på 5,8 pct. til 400 mio. kr.

Selskabets direktør glæder sig over, at forbrugerne ser ud til at være vendt tilbage til tøjmærket, men Saint Tropez er stadig til salg, understreger han.

- Vi har fra starten sagt, at hvis der kommer den rigtige mulighed, så vil vi gerne sælge Saint Tropez. Den rette køber har vi ikke endnu, lyder det fra Mads Ryder.