I medierne er CSC lig med doping

Doping-historierne klæber til CSC´s navn viser en ny optælling. Hver tredje artikel om CSC og virksomhedens engagement i cykelsorten handler om doping.

IT-firmaet CSCs sponsorat af Bjarne Riis og hans cykelhold Team CSC giver masser af omtale i medierne.

Men med den verserende sag med beskyldninger fra eks-cykelrytteren Jörg Jaksche, der mener, at Riis er bekendt med doping på cykelholdet, giver igen næring til spekulationer om, at CSC kan trække sig fra sponsoratet. Det giver nemlig megen negativ omtale.

En søgning i Infomedia, som Berlingske Business har foretaget, viser, at CSC og doping i alle mulige varianter er nævnt 1.432 gange i de 11 største aviser herhjemme de sidste to år.

CSC er tillige nævnt 3.444 gange i samme periode i artikler, hvor ordet doping ikke er nævnt. Mere end hver fjerde artikel hvor CSC er blevet nævnt de sidste to år har altså på en eller anden måde berørt snyd i cykelsporten i form af doping.

Berlingske Business erfarer, at CSC hvert år nævnes 450 - 600 gange i medierne i sager, der ikke har noget at gøre med cykling.

Trækker man det fra de 3.444 ikke-doping-relaterede historier, er det mere end hver tredie historie om cykling, der handler om doping.