Hvordan lyder dit firma?

Nyt firma tilbyder specialprogrammerede radiostationer til virksomheder, som dermed kan promovere egne aktiviteter, jingles og andet, der kan bidrage til firmaets branding.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Lyd er også branding. Det er i hvert fald tanken bag et nystartet firma - DRC - Digital Radio Company, som vil tilbyde individuelt programmerede radiostationer til firmaer. Altså en professionel radiostation med virksomhedens egne jingler, id’s etc, hvor lytterne er medarbejderne og kunderne. Det skriver markedsføring.dk.

Bag DRC står Philip Lundsgaard, der ejer radiostationen Radio Nord FM, og som i øvrigt har begået sig i radio- og musikbranchen gennem 25 år.

- Radio er på vej til at blive digitalt ligesom alt anden musik, og den nye teknologi gør, at allerede nu kan alle få deres egen radiostation. De fleste radiostationer har en netradio og inden længe er det netop fra nettet og ikke mindst telefonen, vi primært vil lytte radio, siger han.

Firmaernes radiostationer kan dels ligge på deres hjemmesider og dels høres via en smartphone-applikation, som DRC har udviklet sammen med Opfindsomhed Aps.

- Den bringer lyden af det pågældende firma lige ned på kundernes smartphone, som er en del af de strategisk vigtige mål i fremtidens markedsføring, hedder det fra DRC.

Ved et tryk på applikationen kan kunderne høre god musik, jingler, være med i konkurrencer, lytte til nyheder og nyde den specielt udvalgte musikprofil, som firmaet mener passer til deres produkter. Radiostationen kan også implementeres i virksomhedens eksisterende applikation.

Philip Lundsgaard fortæller, at DRC er i færd med at udvikle en radiostation til et stort internationalt brand, som er designet til at have lyttere i hele verden. Han vil ikke oplyse, hvem kunden er, men siger, at både applikationen og radioen er klar til lancering inden.