Hvordan håndterer man kritik på sociale medier?

Ugens dilemma handler om, hvordan man bør håndtere negative kommentarer på de sociale medier.

Hvordan håndterer man kritik på sociale medier? Fold sammen
Læs mere
Foto: ROSLAN RAHMAN
I den digitale verden har alle rig mulighed for at lufte deres mening, og flere og flere gør det. Folk poster på Facebook, de skriver på Twitter, de blogger eller kommenterer i de dertil indrettede felter på utallige hjemmesider. 

Det er ikke alene blevet let at give sin mening til kende, det er også i højere grad end nogen sinde før blevet legalt at have en mening om stort set alt.Det betyder, at virksomheder i langt højere grad end tidligere må acceptere at være udsat for kritik i det offentlige rum. 

Mange virksomheder har allerede et beredskab for, hvordan de håndterer negativ omtale i pressen, men hvad med kritik, der opstår på sociale medier og i blogs? Hvad stiller man op med de mange små kommentarer om brand, produkt og måde at drive virksomhed på, som mange danske virksomheder dagligt må stå på skud for?  

Ugens dilemma handler om, hvordan man bør håndtere negative kommentarer på de sociale medier.Bør man som virksomhed reagere på brugernes mange meninger om virksomheden, produkter og brand?