Husproducent satser på Facebook

Kalmar-Huse er i luften med en kampagnefilm, der udelukkende distribueres på Facebook. Et bevidst valg hos husfirmaet, der ønsker en tæt dialog med målgruppen.

Scene fra en optagelse til Kalmar-Huses nye reklamefilm, som udelukkende kan opleves på Facebook. Foto: PR
Læs mere
Fold sammen

Kalmar-Huse, der siden etableringen i 1968 har sat flere end 11.000 fritidshuse, helårshuse og kolonihavehuse op landet over, gik den 16. februar i luften med en ny kampagnefilm, »Gaven«.

Den skal du dog ikke forvente at finde i eksempelvis reklameblokken på TV, da Facebook er valgt som eneste distribueringskanal. Det er langtfra en tilfældighed, da dialogen med Kalmar-Huses følgere er sat i højsædet i forbindelse med kampagnefilmen.

»Når man som Kalmar-Huse har en klar målsætning med kampagnen, så er Facebook et fantastisk medie med masser af potentiale og muligheder, siger Facebook-annonceringsspecialist David Lorentzen fra David Lorentzen ApS.

»I modsætning til f.eks. et TV-spot, så er det på Facebook muligt at justere og tilpasse indholdet løbende og dermed skabe det indhold, der genererer de bedste resultater. Både når det gælder konverteringer og interaktion med brugerne,« fortsætter han.

Den tredje alder

»Gaven« stiller skarpt på den tredje alder og den følelse, der kan opstå, når børnene forlader reden, og arbejdslivet går på hæld. Budskabet er, at den tredje alder er en mulighed, og den nye film fra Kalmar-Huse forsøger at tale det nye livsafsnit op.

»Det er nu, man har muligheden for at tage livet op til revision og fylde det med alt det, der gør én glad. Og hos Kalmar-Huse vil vi gerne bidrage med det hus, der kan rumme alt det – og meget mere,« lyder det fra Hans Martin Jessen, der er adm. direktør hos Kalmar-Huse.

Han bakkes op af psykolog og filminstruktør Jesper Koch.

»Omdrejningspunktet for mange i den tredje alder er, at vi træder ind i en ny fase af livet. En fase, hvor vi skal give slip på de roller, vi hidtil har identificeret os med. Arbejdslivet og børnene har fyldt meget indtil nu og udgjort kernen af vores personlige identitet – men nu skal der tænkes nye tanker og skabes en ny og anden tilværelse,« siger han.

Der har ikke været et bureau involveret i kampagnen, der er udviklet af en stribe fagfolk. Førnævnte Jesper Koch har forfattet manus til filmen, som han også har instrueret, mens ISOfilm har produceret. Hans Tosti, specialist på sociale medier, har også hjulpet til, og det samme har Heidi Kodal fra Kodal Kommunikation, som har været kampagnens centrale koordinator.