Husker du lyden af nettet?

En ny film for Schweppes sætter fokus på forskellen mellem de unges verden i dag og den verden, Generation X er vokset op i. Dengang der fandtes papirfotos, fastnet-telefoner og kassettebånd. Og hvor man kunne høre nettet. Se med.

Foto: Ukendt. Philips kassettebaandoptager og kassettebånd. ARKIVFOTO.
Læs mere
Fold sammen

Hvis du er født et eller andet sted mellem 1960 og 1980, så kan du huske, du har levet i en verden uden internet, uden airbags og uden mobiltelefoner. En verden, hvor man skulle bestille sine papirfotos fra ferien hos fotohandleren, og hvor musik var noget man optog på et kassettebånd. Fra transistorradioen...

Dén generation, som nogen kalder Generation X, er udgangspunktet for en ny kampagne for Schweppes fra det argentinske reklamebureau Del Campo Saatchi & Saatchi, det skriver Markedsføring.

Kampagnefilmen hedder One Day You’ll Understand, og ideen er, at mens verden har udviklet sig med lynets hast om ørerne på os, så er nydelsen og kvaliteten ved en Schweppes stadig den samme.

Kampagnen retter sig mod den del af Generation X, der nærmer sig 40’erne, og spiller på, at netop dén generation er noget helt særligt. Fx har de udviklet evnen til at læse kropssprog, for dengang havde man ikke sociale medier og netværk til brug for dating...

Eller som bureauet selv formulerer det:

- Vi tror på, at en person i 30’erne eller 40’erne reagerer meget bedre på et budskab om at ”nyde livet” end på de sædvanlige parfume-reklamebudskaber, der handler om at ”blive millonær”. Dels fordi det var tidsånden - at nyde livet - og dels fordi, de godt ved, at den der yacht nok alligevel aldrig bliver til noget nu.

Se Schweppes-filmen her.