Hummel jagter nyt forretningsben

Den danske sportskoncern vil købe op - gerne i den såkaldte outdoor-branche, afslører bestyrelsesformand Christian Stadil.

Hummel leder efter en passende europæisk virksomhed, der kan supplere selskabet, fortæller Christian Stadil. Fold sammen
Læs mere
Foto: Claus Bech
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

En nordeuropæisk virksomhed, der sælger produkter til udelivet. Sådan lyder ønskevirksomheden for den danske sportskæde Hummel, der er på opkøbsjagt, og som voksede mest i Tyskland og Norge i 2012.

»Vi går efter en nordeuropæisk virksomhed med en omsætning på 100-200 mio. kroner samt en kunde- og markedsbase, som i høj grad matcher vores - uden der sker en kannibalisering af produkterne. Outdoor-branchen med produkter til et aktivt udeliv er en oplagt mulighed,« siger bestyrelsesformand Christian Stadil til dagbladet Børsen.

Ifølge Hummels regnskab for sidste år, omsatte selskabet i 2012 for 648 mio. kroner - en stigning på 16 procent fra året forinden. Samtidig steg overskuddet fra 52 mio. kroner til 75 mio. kroner, og siden 1995 er omsætningen vokset med 20 procent, skriver Børsen.

»Selv om vi samlet set omsætter for over en mia. kroner, er Hummel stadig en nichespiller i en branche, hvor det i dag er Nike og Adidas, der rykker internationalt. Det giver os plads til vokse, selv i krisetider. Især fordi vi formår at agere hurtigt i markedet, blandt andet med vores ekspresprodukter til butikkerne,« siger Søren Skriver, adm. direktør i Hummel.