Hoteller snydt af søgemaskiner

Hoteller der ikke samarbejder er altid fuldt bookede på eksempelvis Hotels.com, der dermed snyder hotellerne for kunder, skriver norsk avis.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

En række hoteller føler sig godt og grundigt snydt af søgemaskiner som Hotels.com, Expedia.com og Eurobookings.com. Søgemaskinerne lader nemlig hoteller, som ikke er kunder i de digitale opslagsværker fremgå som fuldt bookede selvom der er masser af ledige senge.

I stedet bliver kunderne ledt hen til de hoteller, der har en aftale med søgemaskinerne. Og nu kan det være nok, lyder svadaen fra hotellerne i norske Aftenposten.

Bergen-hotellet, Hotel Park, er et af de hoteller, der dukker op i søgninger hos Hotels.com, selvom de ikke er kunde hos søgemaskinen. Her fremgår det gang på gang, at hotellet ikke har ledige værelser, selvom det ikke er tilfældet. Hotels.com forklarer, at det er en teknisk fejl, men den køber adm. direktør i "De historiske hoteller", der ejer Hotel Park, Nils Henrik Geitle ikke.

"Når det gælder Hotel Park, så har vi bedt dem om at fjerne hotellet to gange før. Ingenting bliver gjort, så det er helt sikkert et problem, som de er blevet gjort opmærksomme på flere gange før af os," siger han til Aftenposten.no

Hotels.com fjernede først Hotel Park, da Aftenpostens journalist henvendte sig for en kommentar. 

Herhjemme oplyser arbejdsgiverorganisationen Horesta til Turengårtil.dk, at den ikke kender til medlemmer, som har været ude for det samme som Hotel Park.