Hoteldronningen håber: Ny marketingstrategi skal redde 2021 oven på et hårdt år for hovedstadens hoteller

Seksdagesreglen har redet hotelkæden Arp-Hansen som en mare. For at komme sig oven på et historisk svært 2020 er hotelbranchen i hovedstaden derfor nødt til at tænke alternativt for at få gæster ind i 2021. Og det er man klar til, siger Dorte Krak, direktør i Arp-Hansen Hotel Group.

Dorte Krak, administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, tænker i alternative løsninger for at gøre 2021 til et bedre år end 2020. Gæsterne skal ikke findes i udlandet. LINDA KASTRUP

Turismen i hovedstaden har været ekstremt hårdt ramt. Derfor har Københavns største hotelkæde omlagt sin marketingstrategi, så den bedre flugter med, hvad man håber er muligt for turismen i 2021, siger Dorte Krak, administrerende direktør i Arp-Hansen.

»Min forhåbning er, at Danmark får lov at åbne. Og jeg er ikke så naiv, at jeg tror, der kommer en masse turister fra udlandet. Men jeg håber, at vi kan få en masse danskere til at tænke, at det kunne være hyggeligt at tage til København,« siger Dorte Krak.