H&M på vej med hemmeligt luksusmærke

H&M har angiveligt hyret en stjernedesigner til at udvikle et varemærke, som skal være mere luksuriøst end selskabets nuværende brands.

H&M har angiveligt hyret en stjernedesigner til at udvikle en kollektion til et brand, som skal være mere luksuriøst end selskabets nuværende brands. Fold sammen
Læs mere
Foto: ANDY RAIN
I al hemmelighed er tøjgiganten H&M angiveligt ved at udvikle et nyt og mere luksuriøst varemærke, som kan ende som en ny kæde. Det skriver Dagens Industri.

Det nye varemærke skal være en anelse mere luksuriøst end Cos, som i forvejen ligger prismæssigt over det almindelige H&M-brand.

Til formålet har selskabet hyret designeren Behnaz Aram, som står for udviklingen af kollektionen. Hverken hun eller H&M vil bekræfte, at der er en ny kollektion på vej, men selskabet har tidligere indikeret, at man overvejer nye produktkategorier, skriver Dagens Industri.

Spekulationerne kommer godt fem år efter, at H&M lancerede tøjkæden Cos. Dengang havde Karl-Johan Persson, barnebarn til H&M-stifteren Erling Persson, ansvaret for at lancere det nye brand. I dag er Karl-Johan Persson chef for hele H&M og pusler altså fortsat med at føje nye brands til selskabet.

I forvejen har H&M Group mærker som Monki, Weekday og Cheap Monday, som alle findes i Danmark.