Hjem-Is vil sælge kød og suppe

Hjem-Is vil udvide is-butikken, så danskerne også kan købe blandt andet kød, ærter og supper fra is-bilerne, som alligevel kører ud til danskerne hver anden uge.

Hjem-is vil have andet end is med rundt til danskerne. Selskabet er klar til at tage kampen op med butikkerne om frostvarer som kød, pølser og ærter. Fold sammen
Læs mere
Foto: Kaare Smith
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Hver anden uge kan stort set alle danskere høre den velkendte klokke fra Hjem-Is, når en af virksomhedens 100 biler kommer forbi nabokvarteret med den rullende is-butik. Men fremover vil forbrugerne få meget mere end is på menukortet.

Ifølge Dagbladet Børsen vil Hjem-Is tage kampen op mod butikkerne om salg af frostvarer fra kød over ærter til supper og brød. Allerede i dag kan forbrugerne udover is købe pølser, men sortimentet skal altså udvides yderligere.




»Vi har 100.000 faste kunder samt et brand og en klokke, som 94 procent af alle danskere kender. Det skal selvfølgelig bruges i udviklingen af vores forretning,« siger administrerende direktør og medejer Frank Jørgensen Waller fra Hjem-Is Danmark A/S til Børsen.

Selskabet overtog for et halvt år siden Hjem-Is' danske aktiviteter fra Nestlé og er i dag den tredjestørste leverandør af is til det danske marked. Personerne bag selskabet er udover Frank Jørgensen Erik Thaysen og brødrende Per Roth og Tom Roth. De to brødre stod tidligere bag Viking Is, som nu er slået sammen med Hjem Is.

Ifølge Bruno Christensen, som gennem mange år har fulgt detailbranchen tæt, har Hjem-Is en stor fordel i at have et fungerende net til distribution af frostvarer - i modsætning til de nye nethandlere, der popper op på markedet.