Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
"Det der har fået mig til at ændre mening er de ekstrem voldsomme reaktioner, der har været de seneste dage. Det gør selvfølgelig indtryk," siger kommunikationschef i Red Barnet, Mogens Damgaard, der ellers stod meget fast på beslutningen om at være en del af Aidonline i Berlingske Business for få dage siden.
"Baggrunden for det her var at tjene flere penge til de børn vi hjælper. På baggrund af de kraftige reaktioner er min vurdering nu, at vi vil tabe tilslutning ved at blive ved. Det er rigtig ærgerlig, men vi er ikke sat i verden for at køre principsager, men for at samle penge," siger Mogen Damgaard.
Berlingske Business kunne i sidste uge berette om Aidonline – et velgørende computerprogram, der erstatter internetmediernes bannerannoncer med andre annoncer.
Det har udløst ramaskrig blandt onlinemedierne og frygten for tab på imagekontoen, får nu organisationerne til at falde som fluer.
I alt 12 organisationer stod på Aidonlines liste, da man gik i luften sidste uge. Ifølge Aidonle er der indtil videre indsamlet 16.000 kroner.