Her kiksede Eivind Kolding

»Det holdt ikke. Afstanden mellem direktion og bestyrelse blev større og større og større, og til sidst måtte det eksplodere,« mener erhvervskommentator Jens Chr. Hansen om fyringen af Danske Banks topchef Eivind Kolding.

Kommunikationen omkring kampagnen »New Normal« var et af de steder, hvor Danske Banks ordførende direktør Eivind Kolding ikke helt slog til. Fold sammen
Læs mere
Foto: Thomas Lekfeldt
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Afskedigelsen af Eivind Kolding som ordførende direktør for Danske Bank er historisk - og selv om bestyrelsen også bærer en stor del af ansvaret for det store tab af image, som Danmarks største bank har været udsat for, så er det naturligt, at det er topchefen, der ryger på porten.

Det skriver erhvervskommentator Jens Chr. Hansen på sin blog på Business.dk.

»Nok var både bestyrelse og direktion enige om strategien, men der blev efterhånden længere og længere afstand mellem måden, hvordan det skulle håndteres på. Timingen fra Eivind Kolding kiksede, og kommunikationen kiksede,« skriver Jens Chr. Hansen.

Læs hele Jens Chr. Hansens blog her.