Her flokkes køberne om din bolig

Boligsælgere i tre af hovedstadens postdistrikter behøver næppe den store markedsføringsindsats for at sælge deres huse og lejligheder.

En ny statistik fra Boliga viser, at huse i København Ø, ejerlejligheder i Frederiksberg C og andelsboliger i København K topper hver deres kategori over de mest kliksultne boligannoncer på landsplan. Fold sammen
Læs mere
Foto: Bax Lindhardt

En ny statistik fra Boliga viser, at huse i København Ø, ejerlejligheder i Frederiksberg C og andelsboliger i København K topper hver deres kategori over de mest kliksultne boligannoncer på landsplan.

På Østerbro har hver villaannonce fået 868 visninger i 2015, mens lejlighederne på Frederiksberg C har trukket 458 visninger i snit og annoncerne for andelsboliger i det indre København har trukket hele 882 visninger. Det skriver boliga.dk.

Andelsboligannoncerne i København er i det hele taget blandt de allermest populære blandt Boliga-brugerne, og det skyldes ikke mindst kombinationen af en næsten umættelig efterspørgsel og få udbudte boliger, siger Boliga-direktør Ricco Zuschlag.

- Man skal som andelskøber virkelig være hurtig på aftrækkeren i øjeblikket. F.eks. er der på Østerbro lige nu omkring 20-25 andelsboliger udbudt, mens der for tre år siden var over 300 på markedet. Det giver selvfølgelig et ekstra tryk på annoncevisningerne, siger Ricco Zuschlag.

11 visninger


Mens der er godt fart på annoncevisningerne i København, er der knapt så meget interesse at spore i Ranum i Himmerland, Nørre Snede mellem Vejle og Silkeborg og Øster Vrxå i Vendsyssel.

Her er der ifølge Boliga i snit blot blevet registreret 11, 14 og 14 visninger af villaannoncerne, mens bundscorerne på ejerlejlighedsmarkedet og andelsboligmarkedet er fynske Assens og nordjyske Hobro.

Se hvor mange visninger boligannoncerne får i din by

Villaer/rækkehuse
Ejerlejligheder
Andelsboliger

*Opgørelsen viser antal visninger pr. udbudt bolig i de danske postdistrikter i 2015. Kun distrikter med min, 20 udbudte boliger i perioden er taget med i statistikken. Annoncer, der har fået over 5.000 visninger, er udeladt af opgørelsen.