Aldrig har LEGO solgt så mange klodser, tjent så mange penge, investeret så meget, drevet så mange butikker og haft så stærkt et brand – og aldrig har så mange kvinder bygget med LEGO-klodser. Hvordan er det gået til? Og hvordan vil LEGO undgå at vokse ud af kontrol? Berlingske har mødt manden bag succesen, LEGOs topchef, Niels B. Christiansen.
Her er topchefen, der fik kvinder til at elske LEGO

LEGO Koncernens topchef, Niels B. Christiansen, med en af de LEGO-blomster, der har fået kvinder til at kaste sig over byggeklodserne. Foto: Asger Ladefoged
Da LEGOs topchef, Niels B. Christiansen i november 2019 første gang blev præsenteret for ideen om, at LEGO skulle producere en naturtro blomsterbuket i farvestrålende LEGO-klodser, havde han ikke forestillet sig, at det skulle blive vejen til at gøre voksne kvinder interesserede i at bygge med legoklodser.
Faktisk var han ikke sikker på, at det var en god idé.
Del: