Her er årtiets bedste reklamefilm

Hvis du vil have succes i reklamefilmsverdenen, skal du bruge to sportsstjerner, et fly, et kamera og hele verden som din legeplads. Nu er årtiets bedste reklamefilm kåret.

Læs mere
Fold sammen

Det har vist sig at være en succes at lade sportsstjerne møde hinanden i TV-reklamer.

Det har Turkish Airlines også fundet ud af, og en af deres reklamer har vist sig at være så stor en succes, at den er blevet kåret til årtiets bedste reklame.

Det skriver The Telegraph.

YouTube fylder ti år i år, og det er i den forbindelse, de har kåret den bedste reklame gennem de ti år, de har været på banen.

Reklamen er fra 2013 og viser de to sportsstjerner, basketballspilleren Kobe Bryant og fodboldspilleren Lionel Messi i en dyst om, hvem der kan tage de vildeste selfies flest steder i verden. Og de flyver selvfølgelig rundt i verden med Turkish Airlines. Til sidst bliver man mødt af deres pointe:

»Flyver til flere lande end nogen andre.«

Det er reklamebureauerne Crispin Porter+Bogusky og Starcom, der står bag den populære reklame, der er set næsten 141 mio. gange på Youtube.

»Den havde alle de rigtige ingredienser til at få succes på Youtube: en eventyrfuld kunde, to af de mest globalt elskede figurer i sportsverdenen, en god ide og en fantastisk platform til at dele vores arbejde,« siger Crispin Porter+Boguskys direktør Andrew Keller til The Telegraph.

Se selfie-kampen ”Kobe vs. Messi: The Selfie Shootout” her: