Heineken i fremgang med vækst i Amerika, Asien og Europa

Bryggeriet Heineken har haft fremgang i både salg og indtjening i det forløbne år, hvor salget er steget i Nord- og Sydamerika, Asien og Europa, mens det omvendt er faldet i Østeuropa og Afrika.

Arkivfoto: Heineken ølkapsler. EPA/KOEN VAN WEEL Fold sammen
Læs mere
Foto: KOEN VAN WEEL
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Alt i alt var salget på 20,5 mia. euro i 2015, hvilket var en stigning på 6,5 pct. i forhold til 2014, mens fremgangen lyder på 3,5 pct., hvis man fraregner valutaeffekter.

Indtjeningen steg til 1,9 mia. euro sidste år, og det var en forbedring på 25 pct. over året. Både overskuddet og omsætningen var mere eller mindre på linje med forventningerne blandt analytikerne, skriver Bloomberg News.

I 2016 venter bryggeriet fremgang i både indtjening og omsætning, hvor selskabet regner med at øge sine marginer i henhold til sin målsætning om en forbedring på 40 basispoint om året.