Hartmann ruger på øget lønsomhed

Hartmann, der er kendt for sine æggebakker, kom pænt igennem andet kvartal, hvor top- og bundlinje viste en mindre fremgang i forhold til den tilsvarende periode et år tidligere.

Hartmann er kendt for produktion af æggebakker. Fold sammen
Læs mere
Foto: Bax Lindhardt

Samtidig fortsætter kampen med at styrke konkurrenceevnen og skabe et solidt fundament for den videre udvikling af forretningen.

»Vi følger fortsat vores strategi om at skærpe konkurrenceevnen og forberede forretningen til yderligere vækst. I første halvår har vi arbejdet målrettet med at øge lønsomheden i Europa, hvor stabiliseringen er fortsat efter et volatilt 2012. Med en styrkelse af den europæiske forretning og udvidelsen af kapaciteten i Nordamerika får Hartmann et solidt fundament for yderligere vækst,« siger Marianne Rørslev Bock, konstitueret administrerende direktør hos Hartmann, i regnskabet.

Hartmann omsatte for 370 mio. kr. i kvartalet mod 358 mio. kr. i den tilsvarende periode et år tidligere, mens driftsresultatet (EBIT) faldt en smule til 15 mio. kr. mod 17 mio. kr. i andet kvartal 2012.

På bundlinjen leverede selskabet til gengæld et plus på 13 mio. kr. mod et overskud på 12 mio. kr. i andet kvartal i fjor.

Samtidig fastholdes forventningerne til hele 2013, så Hartmann fortsat venter en omsætning på 1,5-1,6 mia. kr. samt en EBIT-margin på 7,5-9-5 pct.