Hartmann investerer 200 millioner i ægemballagefabrik i USA

Hartmann bruger nu 30 mio. dollar, svarende til 205 mio. kr., til at sætte gang i produktion i Midtvesten i USA.

Hartmann har i forvejen en fabrik i Canada - og udvidelsen i USA skal ses et led i strategien "Unpacking our potential", som frem til udgangen af 2017 fokuserer på vækst og effektivitet. Fold sammen
Læs mere
Foto: Bjørn Kähler

Det oplyste selskabet til fondsbørsen torsdag aften. Den nye fabrik skal producere ægemballage i støbepap.

Fabrikken forventes at bidrage til Hartmanns resultater fra 2017, lyder det. Den nye fabrik skal være med til at virkeliggøre Hartmanns langsigtede målsætninger om at øge omsætningen til 2,2-2,4 mia. kr. og overskudsgraden før særlige poster til12-14 pct. i 2017.

Hartmann har i forvejen en fabrik i Canada - og udvidelsen i USA skal ses et led i strategien "Unpacking our potential", som frem til udgangen af 2017 fokuserer på vækst og effektivitet.

- Vores nuværende aktiviteter i Nordamerika har bidraget betydeligt til Hartmanns vækst og lønsomhed i de senere år, og den nye fabrik i USA skal sikre, at vi fortsætter den positive udvikling. Med øget produktionskapacitet og tilstedeværelse i både Canada og USA får vi adgang til en større del af markedet og et solidt grundlag for at udvide forretningen, siger administrerende direktør Ulrik Kolding Hartvig i fondsbørsmeddelelsen.

Hartmann fastholder forventningerne til 2015 om en omsætning på 2,0-2,1 mia. kr. og en overskudsgrad på 10-11,5 pct. før særlige poster. Selskabet kommer med årsrapport for 2015 8. marts 2016.