Har du lyst til at blive genkendt i Netto?

Hvor godt må virksomhederne lære forbrugerne at kende? Ifølge udviklerne bag MobilePay findes teknologien allerede til, at kassedamen i Netto kan være på fornavn med de enkelte kunder.

Webbureauerne Trifork og In2Media hjemtog E-handelsprisen for bedste e-handelscase i deres mobile løsning til Danske Bank, MobilePay. Ifølge virksomhederne direktører vil fremtiden i høj grad bliver præget af, hvor tæt på forbrugerne vil tillade virksomheder at komme på den private sfære. Foto: FDIH Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Hvad ville du sige til at gå ind i Matas og blive hilst ved fornavn? Derudover ville ekspedienten også være i stand til at fremhæve relevante tilbud til dig personligt - alt sammen kun på baggrund af de data, du bærer rundt i din bukselomme.

Ifølge udviklerne af betalingsappen MobilePay kan det meget vel være fremtiden for danskerne, hvis de tør innovere den gammeldags tanke om købmandskab og personlig betjening og bringe den ind i den digitale tidsalder.


»Har jeg lyst til at blive genkendt i Netto? Vi bevæger os ind i en hel ny tid, hvor forbrugerne skal gøre op med sig selv, om hvor privatsfæren går. Teknologisk er det muligt, men er forbrugerne klar? Vi er vandt til at markedsføringen er meget direkte, når vi sidder bag skærmen, men det er ikke sikkert det samme i virkeligheden, så virksomhederne går en spændende søge/lære-proces i møde, hvor de skal finde ud af, hvor langt, de kan gå,« spørger Peter Rørsgaard, der er direktør i Trifork.Trifork og In2media vandt torsdag aften E-handelsprisen for bedste e-handelscase med deres mobile betalingsløsning for Danske Bank. En pris til samlingen, da app'en allerede flere gange er hædret for dens innovative løsning og simple design.



Derfor bad Berlingske Business mændene bag om at tage temperaturen på, hvad det næste bliver, der tager Danmark med storm. Ifølge Andreas Iversen, adm. direktør i In2Media skal virksomhederne først blive hjemmevandte på den mobile platform, inden næste skridt tages.

»Men så bliver det at finde komplette løsninger til kunderne, hvor alle kanaler er integreret - både på mobil, tablet, computer og i de fysiske butikker. Hele den kunderejse, hvor forbrugeren begynder med at søge et produkt, undersøge produktet, til man i sidste ende køber det, den rejse er der endnu ingen, der har løst fra A til Z,« siger han.

Forklaringen er, at der er rigtig mange led at tage hensyn til, utallige faldgruber og muligheder at navigere i mellem, og er den store udfordring for virksomhederne.