Hårde tider for TV-reklamer

Der er kommet flere TV-kanaler til, som skal dele annonceindtægterne på reklamer samtidig med, at virksomhedernes reklamefolk i stigende grad vender sig mod internettet.

Væksten i TV-stationernes reklameindtægter klinger af, mens annoncekronerne vokser eksplosivt på nettet, skriver Jyllands-Posten.

I første halvdel af 2007 er væksten kun på fire procent, mens den i samme periode sidste år var på 12 procent.

”Der er kommet flere spillere på banen i det danske medielandskab, som skal dele den samme kage af annonceindtægter. Desuden retter mange annoncører blikket mod det kæmpe potentiale, som internettet kan give i reklameindtægter,” vurderer konsulent i DRRD, Henrik Dyring, som står bag opgørelsen, over for Jyllands-Posten.

Koncerndirektør for salg og marketing i TV 2 Flemming Rasmussen fortæller også, at indtjeningen på tv-reklamerne ikke er som ventet i 2007.

”Vores forventning var en vækst på mellem 10 og 12 procent på TV-området, men vi har måttet sande, at vi kun er havnet på cirka 7 procent,” siger han, men pointerer, at pengene i stedet er blevet hentet hjem på øgede indtægter på medievirksomhedens andre aktiviter såsom radio og internet.

Kilde: Jyllands-Posten