Hård reklamehund skal redde Twitter. Men kan hun tøjle Elon Musk?

Den erfarne Linda Yaccarino har evnerne og kontaktnettet til at lokke skræmte annoncører tilbage til Twitter. Hun kan sit mediemarked. Men kan hun også være den voksne i lokalet og tøjle den notorisk udfarende og uforudsigelige Elon Musk?

Linda Yaccarino er en velkendt skikkelse i medie- og reklameverdenen. Nogle omtaler hende som »Fløjlshammeren«. Arkivfoto: Damairs Carter/IPX/Ritzau Scanpix Damairs Carter

Med sin tæft for selviscenesættelse ligner Elon Musk et klassisk eksempel på tesen om, at den bedste reklame er gratis reklame. Han har før pralet med, at elbilproducenten Tesla end ikke behøvede betale for at markedsføre sig.

Derfor har det sin egen skæve ironi, at kvinden, der nu skal hjælpe ham med at redde det sociale medie Twitter – hvor Musk også ivrigt promoverer Tesla og alle sine andre projekter – er en dreven reklamehund, hvis primære opgave bliver at lokke de horder af annoncører tilbage, der er flygtet fra Twitter, siden Musk overtog biksen i oktober 2022.