Håndboldjenter sætter turbo på pølsesalg

Den norske pølseproducent Gilde har allieret sig med de norske håndboldjenter, og det har vist sig at være et fornuftigt træk. Salget af Gilde-pølser er efterfølgende steget med ni ton.

De norske håndboldjenter har ført til, at noget så usexet som pølser kan storsælge, efter at pigerne har medvirket i en pølsereklame på tv. Fold sammen
Læs mere
Foto: Colourbox
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Kom ikke og sig, at kendiseffekten ikke virker. De norske håndboldjenter har nemlig gjort noget så usexet som pølser til en storsællert, efter at spillerne har medvirket i en reklamefilm på tv.

Det er den norske pølseproducent Gilde, der har fået hjælp fra håndboldkvinderne. Siden tv-reklamerne begyndte at køre på de norske tv-stationer, er salget af Gilde-pølser steget med 34 procent. Det skriver Kampanje.com.

"Vi er vant til, at folk efterspørger sund mad med lidt fedt, når julen er forbi. Men det, der er sket her, vil vi hovedsageligt tilskrive filmen med håndboldkvinderne," siger marketingschef Jon Tomassen i Nortura, der ejer Gilde.

I reklamen får en af spillerne en skade, hvorefter hun tudende må gå fra banen. For at trøste hende giver den norske landstræner hende en hotdog. Derefter begynder resten af spillerne at få tvivlsomme skader, så det modsatte hold til sidst står alene på banen, mens de norske håndboldjenter spiser hotdogs.