Groupcare også til mindre virksomheder

Kommunikation. Det er ikke længere blot store organisationer og foreninger, som har behov for at kommunikere med kunder og medlemmer gennem en webportal. Groupcare mærker stigende interesse fra mindre virksomheder.

Det er stadig større organisationer og foreninger, der er danske Groupcares primære målgruppe, og det er stadig dér salgskræfterne bliver lagt.

Men software- og portalselskabet har den seneste tid mærket en stigende interesse fra mindre aktører.

- Det er tydeligt, at mindre virksomheder er begyndt at få øjnene op for teknologien. Groupcare har 600.000 brugere i Danmark, så de har typisk stødt på en Groupcareløsning i andre sammenhænge eksempelvis i forbindelse med engagement i en eller anden form for forening. Derfor søger de også løsningen, når de skal bruge et kommunikationsværktøj i erhvervssammenhæng, forklarer Jakob Geitner-Andersen, der er sælger hos Groupcare.

Opdelt i toHan fremhæver særligt én gruppe, der har fundet Groupcares løsninger attraktive. Det er det stigende antal af konsulentvirksomheder, der søger webportaler, hvorfra de kan administrere og viderebringe information til deres kunder.

- Andelen af mindre virksomheder har helt sikkert accelereret. Vi tror, det hænger sammen med, at det er en løsning, som de mindre virksomheder nemt har råd til. Det koster ikke mere end 5000 kr. at få fingrene i løsningen plus nogle hundrede kroner om måneden for driften, forklarer Jakob Geitner-Andersen.

Groupcares community-løsninger er delt op i to. Den ene er målrettet mod netop mmv'er, og hedder Groupcare SME. Det er en standard-løsning, der giver virksomheden en webbaseret platform med en række åbne eller lukkede projektrum, hvor der kan samarbejdes og deles viden, internt såvel som eksternt. Løsningen leveres med fast layout, men med frit valg af baggrundsfarve og logo. Groupcare har i dag cirka 200 kunder på den løsning.

Til de helt store organisationer hedder løsningen Groupcare Enterprise og kan til forskel fra SME-løsningen tilpasses en organisations specifikke behov.

Netop nu er en ny løsning ved at se dagens lys. Groupcare.net (GC.net) skal på sigt fremtidssikre selskabet.

Forsinket lanceringDet er en videreudvikling af Groupcares traditionelle virtuelle samarbejdsværktøj. Der har dog været knaster i udrulningen af systemet. Det var planlagt, at systemet skulle lanceres i 2006, men systemet levede ifølge direktør Niels Kaae på daværende tidspunkt ikke op til forventningerne, da det ganske enkelt var for langsomt. Med næsten et års forsinkelse er GC.net dog nu ved at blive rullet ud og være klar til levering.