Google snupper Lars Bastholm

Den prisvindende danske reklamemand Lars Bastholm er blevet hyret som Global Chief Creative Officer for The Zoo, der er IT-gigantens inhouse-bureau.

Foto: KAREN BLEIER.
Læs mere
Fold sammen

Den tredobbelte Cannes Lions Grand Prix-vinder, Lars Bastholm, er blevet hyret som Global Chief Creative Officer for Googles inhouse bureau, Google Zoo, skriver Markedsføring.

Indtil midten af november havde han ellers slået sine folder som Global Chief Creative Officer hos digitalbureauet Rosetta, men Publicis-gruppens planer om at skabe en ny digital dødsstjerne gjorde det trangt i de digitale geledder, som udover Rosetta og Razorfish, også tæller digitalbureauet LBi - og tilmed Sapient Nitro, hvis Publicis opkøbsplaner går efter planen.

Men nu kalder Google så - og Lars Bastholm får hos Google Zoo det kreative ansvar for bureauets kontorer i New York, London, Paris, Singapore, Tokyo, Sydney og Sao Paulo.

- The Zoo er en afdeling af Google, som er sat i verden for at rådgive brands og bureauer, både strategisk og kreativt i at skabe bedre digitale løsninger. For mit vedkommende betyder det, at jeg kommer til at arbejde sammen med alverdens bureauer og ikke mindst nogle af de største brands i verden. Det bliver givet rigtigt spændende og udfordrende, siger Lars Bastholm og mener, at Google Zoo mest af alt vil svare til, hvis McKinsey havde en kreativ afdeling.

Lars Bastholm kommer til at referere til Torrence Boone, der er inhouse-bureauets allerøverste chef.

Udover Lars Bastholms seneste meritter hos Rosetta, har han arbejdet som Chief Creative Officer hos Cheil USA og før da var han co-founder af AKQA’s kontor i New York. Tidligere har han desuden stået i spidsen for Ogilvy Nordamerikas digitale transformation.