Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Google oplyste i går, at selskabet regner med, at handlen, hvor Admob udelukkende får aktier i søgegiganten, falder på plads over de næste par måneder. Handlen ser ud til at blive Googles tredjestørste, efter at de købte DoubleClick for 15,4 mia. kroner i 2008 og Youtube for 8,2 mia. kroner i 2006.
Det samlede mobilreklamemarked forventes ifølge direktør Mike Wehrs fra Mobile Marketing Association at stige med 28-33 pct. næste år til mellem 11,4 og 11,9 mia. kroner.
Google vil ikke oplyse, hvor stor en del af 2008-omsætning på næsten 110 mia. kroner, der kom fra mobilreklamer, men sagde i sidste måned, at deres mobilsøgninger steg med 30 pct. i tredje kvartal.